کوادکوپتر مویک مینی 3 و بررسی تخصصی آن

کوادکوپتر مویک مینی 3 و بررسی تخصصی آن
بررسی تخصصی کوادکوپتر مویک مینی 3

فهرست مطالب

قیمت نسخه همراه با ریموت کنترل DJI Mini 3 pro تقریبا به اندازه برادر بزرگتر آن Mavic Air 2 است، اما عملکرد چشمگیر آن باعث شده تا توجه بسیاری از منتقدان دنیای فناوری را به خود جلب کند. به طور اختصار ویژگی‌های کوادکوپتر مویک مینی 3 پرو به شرح زیر است.

  • دوربین پیشرفته: سنسور بزرگ‌تر، تصاویر با جزئیات بیشتر و عملکرد در نور کم را به ارمغان می‌آورد.
  • قابلیت‌های ویدیویی ارتقا یافته: فیلم‌برداری 4K با سرعت و پشتیبانی از فرمت 10 بیتی D-Cinelike برای کنترل بیشتر بر رنگ‌ها و ویرایش حرفه‌ای در نظر گرفته شده است
  • سنسورهای تشخیص موانع مویک مینی 3 پرو: پرواز ایمن‌تر و با اعتماد به نفس بیشتر به لطف سنسورهای رو به جلو که از برخورد با موانع جلوگیری می‌کنند.
  • فیلم‌برداری عمودی: گزینه‌ای ایده‌آل برای به اشتراک‌گذاری مستقیم ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک.
  • وزن سبک و قابلیت حمل بالا: با وزن کمتر از 249 گرم، نیازی به دریافت مجوز پرواز در بسیاری از کشورها از جمله ایران نمی‌باشد.
مویک مینی 3 و مویک مینی 3 پرو

DJI Mini 3 Pro سبکترین پهپاد کمپانی Dji

دی جی آی، شرکت پیشرو در زمینه تولید پهپاد، اولین Mavic Mini (مویک مینی) خود را در سال ۲۰۱۹ تنها با یک هدف خاص روانه بازار کرد. طبق قوانین سازمان هوانوردی فدرال (FAA)، کوادکوپترهایی که وزنی بیشتر از 250 گرم دارند ملزم به دریافت مجوز برای پرواز می‌باشند. این قانون در ایران برای کوادکوپترهایی که وزنی بیشتر از 200 گرم دارند صدق می‌کند. کمپانی دی جی آی محصولات سری مینی را با وزن دقیق 249 گرم روانه بازار کرده است. اولین Mavic Mini به دلیل وزن کم و موتور کم قدرت با وزش باد دچار مشکل می‌شد و دوربین ضعیفی داشت. این مشکلات در نسل دوم تا حدودی برطرف شد، اما مویک مینی 3 پرو کوادکوپتری کاملا متفاوت و تجهیز شده است. درنظر داشته باشید کوادکوپتر Dji Mavic Mini 3 Pro در ایران به مجوز پرواز نیاز دارد.

در حالی که پهپاد تاشو مویک مینی 3 پرو  از نظر ابعاد به مراتب بزرگ‌تر از مدل‌های پیشین سری Mini است، اما همچنان با احتساب باتری وزن سبک خود یعنی 249 گرم را به خوبی حفظ کرده است. DJI Mini 3 pro مجهز به دوربینی پیشرفته‌تر با میدان دید و گشودگی دیافراگم گسترده‌تر است. قابلیت‌های این دوربین شامل زوم دیجیتال بدون افت کیفیت، شیب رو به بالا برای نماهای خلاقانه‌تر و امکان فیلم‌برداری با نسبت تصویر 9:16 برای سازگاری با پلتفرم‌هایی مانند استوری اینستاگرام و تیک تاک می‌باشد. همچنین، برای اطمینان خاطر بیشتر در هنگام پرواز نزدیک به زمین و محیط‌های دارای موانع، از سنسورهای تشخیص موانع سه جهته در کوادکوپتر مویک مینی 3 پرو استفاده شده است.

بررسی مویک مینی 3 پرو

کوادکوپتر فوق سبک مویک مینی3 پرو  از نظر قابلیت‌ها و قیمت به مدل پیشرفته‌تر Mavic 2 Air نزدیک است، اما برتری قابل توجهی در قابلیت حمل دارد. این نکته‌ای کلیدی برای علاقمندان به سفر و فعالیت‌های بیرون از خانه است.

حافظه داخلی محدود DJI Mini 3

پهپاد مویک مینی 3 پرو دارای حافظه داخلی محدود 1.2 گیگابایت است، بنابراین در صورت فراموش کردن کارت حافظه، همچنان می‌توانید تنها چند عکس و یک فیلم کوتاه ضبط کنید. کیفیت فیلمبرداری 4K به سرعت این فضا را پر می‌کنند. از این رو به شدت توصیه می‌کنیم برای افزایش فضای ذخیره‌سازی، از کارت حافظه microSD با ظرفیت حداقل 64 گیگابایت استفاده کنید. علاوه بر این توصیه می‌شود برای جلوگیری از کاهش سرعت فرآیند ذخیره‌سازی تصاویر، از کارت‌های حافظه‌ای که از سرعت ویدیویی V30 پشتیبانی می‌کنند استفاده شود.

مویک مینی 3 پرو مجهز به دوربینی پیشرفته‌تر

انتخاب‌های متنوع برای خرید مویک مینی 3

شرکت DJI پهپاد مویک مینی 3 پرو را در چندین پکیج متفاوت به فروش می‌رساند.

  • گزینه اقتصادی: پکیج پایه مویک مینی 3 پرو بدون ریموت کنترل با قیمت اقتصادی برای افرادی طراحی شده که از قبل یک ریموت کنترل سازگار دارند. این پهپاد از همان کنترلر Mini 2، Mavic Air 2 و Air 2S استفاده می‌کند. این پکیج به همراه یک باتری که به گفته DJI تا 34 دقیقه زمان پرواز ارائه می‌دهد، عرضه می‌شود. این باتری استاندارد وزن را کمتر از حد مجاز نگه می‌دارد. از این رو برای استفاده نیازی به دریافت مجوز ندارد.
  • گزینه ریموت‌دار: برای مویک مینی 3 پرو دو نوع ریموت کنترل در نظر گرفته شده است. ریموت کنترل پایه فاقد نمایشگر است و برای نمایش تصاویر می‌بایست به گوشی هوشمند متصل شود. DJI برای ریموت پیشرفته DJI RC را در نظر گرفته که به صفحه‌نمایش لمسی داخلی با کیفیت و قابلیت اجرای اپلیکیشن پرواز مجهز شده است. این ویژگی برای علاقه‌مندان به عکاسی که ترجیح می‌دهند بدون نیاز به گوشی هوشمند از پهپاد استفاده کنند، یک مزیت قابل توجه به شمار می‌رود.

باتری مویک مینی 3 پرو

شرکت DJI همچنین دو بسته باتری برای مویک مینی 3 پرو ارائه می‌دهد.

  • بسته Fly More شامل دو باتری با زمان پرواز 34 دقیقه، یک شارژر چند باتری و کیف حمل می‌شود.
  • بسته Fly More+ به جای دو باتری معمولی، شامل دو باتری با زمان پرواز طولانی‌تر (47 دقیقه) است.

تخمین‌های DJI در مورد طول عمر باتری محصولاتش به نتایج دنیای واقعی نزدیک هستند. در آزمایش‌های پرواز، مویک مینی 3 پرو با باتری قدرتمندتر بیش از نیم ساعت با خیال راحت در هوا دوام آورد و پس از فرود طبق تخمین‌های اپلیکیشن پرواز، بیش از ده دقیقه زمان اضافی هم داشت. اگر ترجیح شما پروازهای کوتاه‌تری است، باتری استاندارد نا امیدتان نمی‌کند.

کدام ریموت کنترل مویک مینی 3 پرو بهتر است؟

یکی از عوامل مهم در خرید مویک مینی 3 پرو، انتخاب نوع ریموت کنترل است. ریموت کنترل معمولی RC-N1 کارایی خوبی دارد، اما برای اجرای اپلیکیشن کنترل دوربین DJI Fly و به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل، به یک گوشی هوشمند اندروید یا آیفون نیاز دارد. اگر اتصال و جداسازی مکرر گوشی آزارتان می‌دهد یا از گوشی هوشمند استفاده نمی‌کنید، گزینه خرید پهپاد به همراه ریموت کنترل DJI RC نیز پیش روی شماست.

ریموت کنترل DJI RC و RC-N1

آموزش کار با مویک مینی 3 پرو، مزایا و معایب ریموت کنترل RC

صفحه‌نمایش داخلی و سیستم‌عامل اندروید سفارشی‌سازی شده باعث گران‌تر شدن ریموت کنترل RC می‌شوند، اما ارزشش را دارد. این نمایشگر لمسی ۵.۵ اینچی دارای اپلیکیشن DJI Fly می‌باشد، اما روشنایی ۷۰۰ نیت این نمایشگر در روزهای آفتابی شدید، کیفیت تصویر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در مقایسه با نمایشگر ۱۰۰۰ نیت ریموت کنترل گران‌قیمت DJI RC Pro یا حتی گوشی‌های پرچمدار امروزی که حداقل میزان روشنایی ۱۰۰۰ نیت را ارائه می‌دهند، می‌توان گفت نمایشگر RC نوعی مصالحه است. بنابراین، اگر دارای یک گوشی هوشمند پیشرفته می‌باشید، به طبع نمایشگر آن از نمایشگر RC بهتر است.

راحتی استفاده از ریموت کنترل RC بدون نیاز به اتصال گوشی را نمی‌توان نادیده گرفت، اما باید به چند محدودیت آن نیز توجه کرد. مهم‌ترین مورد، عدم دسترسی به نقشه‌های روی صفحه است. متاسفانه RC امکان دانلود و ذخیره آفلاین نقشه‌ها را ندارد، بنابراین برای دیدن نقشه روی صفحه باید آن را به شبکه Wi-Fi یا به هات‌اسپات گوشی خود متصل کنید. هر دو کنترل از راه دور کارهای اولیه از جمله کنترل دوربین، دسته‌های پرواز قابل جابجایی، شارژ USB-C، یک کلید سوئیچ کنترل سرعت و یک دکمه مکث/بازگشت به خانه برای استفاده در مواقع اضطراری را پوشش می‌دهند.

نمایشگر کنترل RC

ویژگی های ایمنی DJI Mini 3 Pro

کمپانی DJI به طور معمول پهپادهای خود را به مجموعه‌ای از ویژگی‌های ایمنی قدرتمند مجهز می‌کند. برای مثال، مویک مینی 3 پرو از موقعیت یابی GPS/GLONASS، قابلیت بازگشت به خانه خودکار و تشخیص و جلوگیری از موانع بهره می‌برد. ارتباط بی‌سیم بین پهپاد و کنترلر کاملا پایدار است. DJI Mini 3 Pro به سیستم ژئوفنس DJI مجهز شده است. این سیستم به طور خودکار از پرواز در مکان‌های غیرمجاز جلوگیری می‌کند. این قابلیت یک ویژگی مفید برای کمک به خلبانان مبتدی برای اجتناب از مشکلات حقوقی ناخواسته است.

مویک مینی 3 پرو  فاقد حسگرهای موانع است، اما سیستم اجتناب از برخورد با موانع کوادکوپتر مویک مینی 3 پرو، یک پیشرفت بزرگ در مقایسه با Mini 2 به حساب می‌آیند. این سیستم سه طرفه، در جلو، عقب و پایین بدنه کوادکوپتر قرار گرفته است. نحوه عملکرد حسگرها توسط خلبان قابل تنظیم است. می‌توان پهپاد را در جای خود متوقف یا به طور خودکار مسیر پرواز آن را برای دور زدن موانع با استفاده از سیستم کمک خلبان پیشرفته 4.0 (APAS) تنظیم کرد. این سیستم بازدارنده در تست‌های APAS عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. مویک مینی 3 پرو قادر است به راحتی در هنگام پرواز نزدیک به زمین و در اطراف درختان مانور دهد. از این رو مویک مینی 3 پرو را می‌توان گزینه‌ای مناسب برای تصویر برداری در نماهای نزدیک دانست.

مویک مینی 3 پرو  دارای حالت اسپرت است که سرعت پرواز را به 85 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در حالت استاندارد سرعت این کوادکوپتر جذاب حدود 55 کیلومتر در ساعت است.

کوادکوپتر مینی 3 پرو

دوربین قدرتمند مویک مینی 3 پرو

مویک مینی 3 پرو به یک دوربین جدید با زاویه دید 24 میلی‌متری (فول فریم)، لنز f/1.7 با دیافراگم باز و یک گیمبال هوشمند که بین حالت افقی و عمودی سوئیچ می‌شود، مجهز شده است. شاید طرفداران سینما ویدیوهای عمودی را دوست نداشته باشند، اما این فرمت در پلتفرم‌های اجتماعی محبوب و بسیار رایج است و DJI Mini 3 می‌تواند برای هر دو حالت تصویر برداری کند.

DJI  مجموعه‌ای از فیلترهای ND16/64/256 سفارشی ارائه می‌دهد که کاهش چهار، شش یا هشت توقفی نور را در اختیار عکاسان می‌گذارد.

علاوه بر نمای عریض 4K، مویک مینی 3 پرو از زوم دیجیتال 2 برابری و مینی 3 پرو از زوم 4 برابری پشتیبانی می‌کنند. این زوم بدون افت کیفیت نیست و تصویر زوم شده نسبت به نمای وسیع، کمی تار به نظر می‌رسد، اما همچنان قابل استفاده است. همچنین حالت فیلمبرداری اسلوموشن در مویک مینی 3 پرو نیز در دسترس است، اما برای ضبط ویدیوی 120 فریم بر ثانیه باید وضوح تصویر را به 1080p کاهش دهید.

مویک مینی 3 با یک پروفایل رنگی پایه یا D-Cinelike مسطح و کم کنتراست تصاویر را ضبط می‌کند. با کمی ویرایش رنگ و نوردهی می‌توانید کیفیت تصویر DJI Mini 3 را در سطح مدل‌هایی مانند Air 2S قرار دهید. علاوه بر امکانات ابتدایی، مویک مینی 3 پرو از هایپرلپس (یک تصویر تایم لپس همراه با حرکت)، چرخش دایره‌ای یا حرکت بین نقاط مشخص شده پشتیبانی می‌کند.

DJI Mini 3

عکاسی با DJI Mini 3 Pro

دوربین مویک مینی 3 پرو از قابلیت شیب به سمت بالا پشتیبانی می‌کند. بنابراین، زمانی که پهپاد را در ارتفاع کم از سطح زمین به پرواز در می‌آورید، می‌توانید تصاویر جذاب‌تری ثبت نمایید. لنز DJI Mini 3 از فوکوس قابل تنظیم پشتیبانی می‌کند، که این قابلیت در کوادکوپترها غیر معمول است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید به راحتی در حالی که DJI Mini 3 در هوا معلق است به سوژه نزدیک شوید و یک عکس سلفی با پس زمینه تار و خارج از فوکوس بگیرید.

حسگر دوربین مویک مینی 3 پرو از نوع Quad Bayer با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل است و مویک مینی 3 پرو دارای حسگر 12 مگاپیکسلی می‌باشد. می‌توانید از هر دو رزولوشن با فرمت‌های JPG یا DNG Raw برای عکسبرداری استفاده کنید. فرمت DNG Raw برای ویرایش تصاویر در ادوبی لایت روم یا اعمال افکت‌های دلخواه با اپلیکیشن‌های موبایل ایده‌آل است.

هر دو گزینه عکس خودکار DJI یعنی Quick Shots و Master Shots در دو مدل مویک مینی 3 در دسترس هستند. Quick Shots بیشتر برای عکس برداری سلفی‌ها مناسب است. Master Shots کمی متفاوت عمل می‌کند. بعد از اینکه هدف را انتخاب کردید، DJI Mini 3 عقب می‌نشیند و به طور متوالی با چندین حرکت مختلف تصاویر را ثبت می‌کند.

پهپاد مویک مینی 3 پرو

مویک مینی 3 پرو قیمت

قیمت مویک مینی پرو 3 در نسخه پایه مقرون به صرفه‌تر است و بسته به پکیج انتخابی افزایش می‌یابد. قیمت مویک مینی 3 پرو کمبو به لطف باتری قدرتمندتر و کنترلر حرفه‌ای‌تر بیشتر خواهد بود. مویک مینی 3 پرو به همراه ریموت کنترل، باتری استاندارد، کابل شارژ، ملخ های یدکی و کیف حمل ارائه می‌شود. این در حالیست که پک کمبو مویک مینی 3 پرو علاوه بر تجهیزات مویک مینی 3 پرو به همراه دو عدد باتری اضافه عرضه می‌گردد. قیمت هلی شات مویک مینی 3 پرو به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌های به مراتب پیشرفته‌تر بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

تلفن همراه