بازار کار نقشه برداری با پهپاد

آخرین بروزرسانی: 14, دی, 1401
دوست من سلام من میثم رفیعی هستم و در این مطلب قصد دارم در رابطه با بازار کار نقشه برداری با پهپاد با شما صحبت کنم.
اگر می خواهید بدانید کدام سازمان های دولتی و خصوصی نیاز به نقشه برداری با پهپاد دارند تا انتهای این مقاله با من همراه باشید.
صحبتهای بنده دو قسمت دارد:
- سازمانهایی که میتوانید از آنها پروژه بگیرید را معرفی خواهم کرد
- چه کارهایی باید انجام دهید تا بتوانید در گرفتن پروژه ها موفق باشید
میتوانید دو فایل صوتی زیر را گوش کنید یا ادامه مطلب را بخوانید:
سازمانهای دارای بازار کار نقشه برداری با پهپاد
طبیعتاً میدانید که تمامی ارگانهایی که به نقشه از مناطق وسیع نیاز دارند میتوانند مخاطبین شما باشند همان سازمانها و ارگانهایی که تا به امروز درخواست تهیه نقشه از مناطق وسیعی را داشتند میتوانند کارفرمای شما باشند برای تهیه نقشه به کمک پهپاد.
1.شهرداری
اولین و مهمترین سازمانی که بازار کار نقشه برداری با پهپاد را دارد شهرداریهای هر شهرستان است.
با توجه به نرخ رشد ساخت و سازها در شهرها و همچنین اطراف و حومه های شهر و ایجاد شهرکهای جدید شهرداریها برای تولید نقشه از چنین مناطقی همیشه مشکلاتی دارند و با بودجههای کمی روبرو هستند.
با توجه به اینکه طبیعتا سیستم پهپاد فتوگرامتری میتواند بحث تهیه نقشه را مقرون به صرفه تر کند سازمانهایی مثل شهرداریها و دیگر سازمانها و اداراتی که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد میتوانند مخاطبین اولیه شما باشند.
شناسایی ساخت و سازهای غیر مجاز و تعیین میزان تخلف آنها با نقشه برداری هوایی
علاوه بر شهرداری ها جهت تهیه نقشه های شهری و شهرک های حومه شما میتوانید بحثی را با عنوان تخلفات و تعیین میزان تخلفات در ساخت و سازهای شهری را مطرح کنید.
با کمک دیتاهایی که به وسیله پهپاد به دست میآورید از آنجایی که دقت مدلسازی به کمک پهپاد چه در راستای مسطحاتی و چه در مولفه های ارتفاعی بسیار بالاست و دقت هایی در حدود چند سانتیمتر را به شما میدهد جهت اکتشاف و تعیین میزان تخلفات در ساخت و سازها می توانید با شهرداری ها همکاری کنید.
بازدیدهای دورهای که تیمهای اجرائی و تیم های تخلفات شهرداری به صورت حضوری و فیزیکی انجام می دهند هزینههای بسیار زیادی را به شهرداریها متحمل کرده و امروز شهرداری ها به این سمت پیش میروند که این قضیه را به کمک پهپاد انجام دهند و تصویربرداری های دوره ای داشته باشند.
برای مثال هر سه ماه یا هر ۶ ماه این کار را انجام دهند و تخلفات و ساخت و سازهای غیرمجازی که در سطح شهر انجام میشود به کمک این روش بتوانند تخمین بزنند و پیدا کنند.
این یکی از مهمترین کاربردهای بحث نقشه برداری به کمک پهپاد است مخصوصاً شناسایی ساخت و ساز غیرمجاز و به عنوان یک بحث داغ امروز شما میتوانید این قضیه را در شهرداریها پرزنت کنید و بتوانیدبازار کار نقشه برداری با پهپاد را گسترش دهید.
2.اداره راه و شهرسازی
اداره راه و شهر سازی گزینه خوبی برای بازار کار نقشه برداری با پهپاد است.
دقت داشته باشید ادارات راه برای تهیه نقشه از راهها مخصوصاً راههای روستایی که در مناطق صعب العبور هستند و یا مناطقی که نقشه برداری زمینی در آن مناطق کار بسیار سخت و دشواری خواهد بود به تکنیک نقشه برداری با پهپاد احتیاج دارند.
تهیه نقشه به کمک پهپاد علاوه بر دقت بالایی که دارد میتواند با توجه به مدل سه بعدی دید بهتری را به طراح های هندسی راه بدهد و آنها میتوانند با استفاده از اطلاعات سه بعدی پیوسته مثل DEM یا DSM با چالشهایی که در طراحی هندسی راه رو به رو هستند خیلی بهتر کنار بیایند و با وضعیت موجودی که در آن منطقه وجود دارد طراحیهای بهتری را انجام بدهند.
یکی از مهمترین موارد دیگر بحث تهیه نقشه از راههای روستایی است با توجه به صعب العبور بودن این مناطق به تهیه نقشه به کمک پهپاد خیلی میتواند به ادارات راه و شهرسازی و به توسعه راههای روستایی کمک کند.
3.استانداری و فرمانداری ها
مثل استانداری ها و فرمانداری ها هم میتوانند بازار کار نقشه برداری با پهپاد باشد.
معمولاً این ارگانها جهت تهیه نقشه از روستاها و شهرکهای اطراف شهرها مخصوصاً روستاهایی که کمی وسعت پیدا کردند و تبدیل به شهرک یا شهر شدند جهت تهیه نقشه های تفصیلی از وضع موجود احتیاج دارند و این ارگانها با توجه به بودجه هایی که دارند میتوانند گزینهی مناسبی برای شما باشند.
4.بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معمولاً برای تهیه نقشههای طرح های هادی همیشه پروژههای زیادی را در دست اقدام دارد.
تقریباً اکثر روستاهایی که در اطراف شهرها وجود دارند هر چند وقت یکبار باید نقشه برداری شوند جهت تهیه طرحهای هادی روستایی و بحث توسعه آنها.
دیتاهایی مثل ارتوفتو و نقشههای دقیقی که شما میتوانید به اداره بنیاد مسکن ارائه دهید آنها را به این سمت کشانده که اولویت را به دوستان و مهندسینی اختصاص دهند که به کمک پهپاد میتوانند نقشه ها را تهیه کنند.
تا چند سال قبل این دوستان اعتقادی به بحث پهپاد نداشتند اما از زمانی که تعدادی از همکاران توانستند نقشههای دقیقی را تهیه و پرزنت کنند برخی از ادارات به خوبی متوجه شدند و سوئیچ کردند به بحث نقشهبرداری به کمک پهپاد و متقاعد شدند و در نهایت دوستانی را در اولویت کار قرار میدهند که به کمک پهپاد بتوانند نقشه تهیه کنند چون دیتاهایی که به آنها ارائه میشود دیتاهای با ارزشی است که برای تصمیم گیریشان میتواند خیلی کمک کند.
5.ادارات آب و برق و گاز
نقشه هایی که این سازمانها و این ارگانها مورد نیازشان است در برخی موارد نقشههای دقیقی است و در برخی موارد نقشههایی را برای مطالعات نیاز دارند که با توجه به وسعت کارشان با توجه به طولی بودن پروژه هایی که دارند و وضعیت کریدوری پروژههایی که دارند بحث پهپاد و مخصوصاً در پروژههای بزرگ پهپاد های بال ثابت و ویتول ها VTol میتواند گزینه های مناسبی برای تهیه نقشه جهت ارائه به این ارگانهای دولتی باشد.
حتماً به این ارگانها سر بزنید و کار را پرزنت کنید و این دوستان را با این تکنولوژی آشنا کنید.
6.جهاد کشاورزی
در سازمانهای دیگر مثل سازمان جهاد کشاورزی بحث تهیه نقشه های کاداس زراعی و کشاورزی در سطح کشور مطرح است.
چندین سال است که این قضیه مطرح شده و دوستان و شرکتهای زیادی به کمک پهپاد از زمینهای کشاورزی و زمینهای زراعی نقشه تهیه میکنند.
با توجه به اینکه معمولاً کارفرما در این زمینه نقشههای مسطحاتی را میخواهد با مقیاس 0.002 شما میتوانید در ارتفاع پروازهای بالاتری پرواز کنید و در یک روز حداقل میتوانید اگر از یک مولتی روتور ساده و معمولی استفاده میکنید بالغ بر ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار تصویربرداری کنید و اگر از پهپادهای بال ثابت استفاده کنید میتوانید در این زمینه مناطقی را در حد چند هزار هکتار در طول یک روز تصویربرداری کنید.
7.سازمان منابع طبیعی
سازمان منابع طبیعی جهت تهیه نقشه از منابع طبیعی و همچنین جهت تهیه نقشه از ساخت و سازهای غیر مجازی که در منابع طبیعی در جنگلها در کوهها ساخت و ساز میشود به پهپاد و کمک شما دوستان عزیز احتیاج دارد.
با توجه به اینکه نقشه برداران زمینی اجازه حضور در چنین مناطقی را که ساخت و سازهای غیرمجاز انجام میشود ندارند سیستم پهپاد میتواند به این دوستان به این سازمان کمک شایانی بکند.
8.سازمان ثبت اسناد و املاک
سازمان ثبت اسناد و املاک جهت تهیه نقشه های کاداستر شهری یکی از مهمترین و حساسترین کارفرماهای شما میتواند باشد.
شما چه به عنوان یک شخص، یک شرکت پیمانکاری و یا شرکت مشاور میتوانید با تمامی این سازمانها به خوبی کار کنید اما طبیعتاً پروژههای بزرگ معمولاً به شرکتهای مشاور و یا شرکتهای پیمانکاری بزرگتر داده میشود اما به مرور شما میتوانید وارد این سیستمها شوید و پله پله مراحل رشد کسب و کار خودتان را انجام دهید.
در سازمان ثبت اسناد و املاک، تهیه نقشه های کاداس شهری یکی از حساسترین کارهایی است که شما میتوانید به کمک پهپاد انجام دهید.
این دوستان نقشه هایی را میخواهند که مرز ساختمانها را بتواند با دقتی در حدود ۵ سانتیمتر و بهتر به آنها بدهد پس طبیعتا شما باید سازوکارهای حرفهای را بدانید.
مثلا در چه ارتفاعی پرواز کنید نقاط کنترل زمینی را به چه صورت در زمین در نظر بگیرید و از چه سیستمی برای پردازش تصاویر استفاده کنید که در نهایت بتوانید نیاز این سازمان را برطرف کنید.
با توجه به حساسیتی که برای ارائه سند وجود دارد این سازمان معمولاً از حساسیت بالایی برخوردار است و نقشه هایی که مورد نیازش است به این شکل که برای یک طول یک عرض و یا طول ساختمان خطایی در حد ماکسیموم ۵ الی ۱۰ سانتیمتر را قبول میکند که اگر شما روشهای دقیقی را برای پرواز و تصویربرداری هوایی اطلاع داشته باشید و آگاه باشید میتوانید برای چنین سازمانی هم به تهیه نقشه بپردازید.
9.معادن
برویم سراغ معادن و کارخانههای فولادسازی. اینها کارفرماهایی هستند که معمولاً پروژه های بسیار زیادی برای نقشه برداری معادن دارند و نمونه ای خوب برای بازار کار نقشه برداری با پهپاد هستند.
در معادنی که فعال هستند و در حال استخراج معمولاً برای تعیین حجم دپوها برای دپومتری هر روز یا هر چند روز یکبار نیاز به محاسبه احجام دارند.
در این زمینه شما میتوانید به راحتی ورود کنید و پروژه های بسیار زیادی را بگیرید. برای شروع هم میتوانید به معادن مختلف سر بزنید و خودتان را پرزنت کنید به نظام مهندسی معدن میتوانید مراجعه کنید خودتان را آنجا پرزنت کنید و از تمامی این روشها میتوانید در این زمینه کسب درآمد داشته باشید.
10.میراث فرهنگی
اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری که جهت مدلسازی محوطه های تاریخی، بناهای تاریخی و همچنین آثار تاریخی شما میتوانید از فتوگرامتری و از پهپاد به خوبی استفاده کنید.
در بحث باستانشناسی جهت کاوشهای باستانشناسی جهت مدلسازی سه بعدی پس از کاوشها و همچنین تهیه نقشه از محوطههای تاریخی، محوطههای باستانی شما میتوانید با این ارگان و با تیمهای اکتشاف و تیمهای مرمت کار کنید.
علاوه بر اینکه کارهای جالب و تجربههای بسیار زیبایی را در این زمینه میتوانید به دست بیاورید پروژههای مختلف در این حوزه تعریف میشود که شما میتوانید به عنوان یک متخصص نقشه بردار به این دوستان در این زمینه کمک کنید.
چطور پروژه را بدست بیاوریم؟
در ادامه قصد دارم در رابطه با این صحبت کنم که چطور شما میتوانید به این سازمانها مراجعه کنید و خودتان را پرزنت کنید.
دوستان زیادی از من میپرسند که برای ورود به بازار کار نقشه برداری با پهپاد چه کار کنیم؟
ببینید دوستان اگر شما یک شرکت نقشه برداری هستید و مدتهاست کار میکنید طبیعتاً با روش اخذ پروژه پروژه شرکت در مناقصات و بحث و گفتگو با کارفرما آشنا هستید اما برخی از دوستان تجربه کمتری دارند و تازه میخواهند به بحث نقشه برداری و حتی نقشه برداری به کمک پهپاد ورود کنند من این توضیحات را خدمت این دوستان ارائه میکنم.
دقت داشته باشید که تمامی این سازمانهایی که خدمت شما عرض کردم میتوانند به عنوان هدف شما قرار بگیرند. اما نکتهای که وجود دارد این است که با اینکه تا به امروز اکثر این ارگانها اکثر این نهادها با بحث پهپاد فتوگرامتری آشنا شدند اما هنوز ارگانها و نهادهایی وجود دارند که یا کلاً آشنا نشدند با این سیستم و یا اینکه هنوز به قطعیت تمام در تهیه نقشه به کمک پهپاد نرسیدند.
پس وظیفه شما به عنوان یک مهندس نقشه بردار که به این سیستم اعتقاد پیدا کردید این است که وارد عمل شوید و با پرزنت کردن این کار به کارفرماها و مدیران بتوانید آنها را متقاعد کنید و دیدشان را نسبت به این سیستم عوض کنید.
آنچه در دانشگاه یاد نگرفتیم…
معمولاً ۴ یا ۶ سالی که در دانشگاه تحصیل میکنید معمولاً فقط مباحث فنی و تخصصی به شما آموزش میدهند. بطور کلی نظام آموزشی ما به گونهای طراحی شده که فقط مباحث آکادمیک را آموزش میبینیم.
مباحثی که مربوط به رشته تحصیلی خودمان است و در کنار یکسری درسهای عمومی در مباحث تخصصی رشته خودمون آموزشهای دیگری را میبینیم که در بهترین حالت ۴۰ درصد نیاز ما را در دنیای کسب و کار برطرف میکند.
۶۰ درصد دیگر چیزی است که به ما آموزش ندادند و اگر آنرا یاد بگیرید میتوانید از همکاران خودتون در هر رشته ای که دارید فعالیت میکنید متمایز باشید.
دوستان از من گله میکنند که کار نقشه برداری کم شده یا از طرف دیگه دست توی این قضیه زیاد شده و همین طور در کسب و کارهای دیگر. من یک سوال از شما میپرسم و این سوال را از خودتون بپرسید که مزیت رقابتی شما چیست؟
ما در دنیایی زندگی میکنیم که رقابت حرف اول را میزند. ما باید بتوانیم با دوستانی که همکار ما هستند رقابت کنیم البته که رقابت سالم.
اگر من نقشه بردار هستم و دارم در فلان شهر از فلان استان فعالیت میکنم و 100-200 نفر نقشه بردار دیگه و چندین شرکت دیگه هم توی این حوزه در حال فعالیت هستند، با توجه به محدودیتهایی که در پروژه ها وجود داره مزیت رقابتی من چیست؟ چرا یک کارفرما باید به من اعتماد کند و پروژه را به من بسپارد؟
پس ما در رابطه با مزیت رقابتی 1. باید آموزش ببینیم و 2. در رابطه با کسب و کار خودمون کمی فکر کنیم ببینیم ما چه ویژگی میتونیم در کسب و کارمون دخیل کنیم که یک مزیتی باشد که نسبت به دیگر همکارانمان و یک سر و گردن بالاتر باشیم تا بتوانیم درآمد بیشتری داشته باشیم.
پس تا اینجا متوجه شدیم که در دنیای رقابتی امروز یکسری فنون و روشهایی وجود دارد که در دانشگاه و فضاهای دیگر به ما یاد نداده اند.
شاید برخی از دوستانی که تجربه کاری بالاتری دارند این مسایل رو به مرور در کسب و کارشان یاد گرفتند و تعلیم دیدند اما طبیعتاً هزینه کردند. این هزینه میتواند زمان باشد مالی باشد و یا خسارتهایی که در این راه متحمل شدند.
این 60 درصد شامل فنونی میشود که ما مخصوصاً دوستانی که در رشتههای غیر از علوم پایه تحصیل میکنند مثل رشته های مهندسی رشتههای پزشکی از اینها بیخبر هستیم.
دقت کنید دوستان من ما برای اینکه یک بیزینس را راه بیندازیم و این بیزینس و کسب و کار چه به صورت شخصی چه به صورت شرکتی بتوانیم به یک سر منزل مقصود برسانیم طبیعتاً در این راه باید مسائل مختلفی را آموزش دیده باشیم و بتونیم در نظر بگیریم. مباحثی مثل همکاری تیمی، مدیریت کسب و کار و… اینها مسائلی هست که ما آموزش ندیدیم ما فکر میکنیم یک نفر که یک لیسانس نقشه برداری یا درجات بالاتر داره طبیعتاً میتونه در بحث مدیریت یک مدیر خوب باشه در بحث حسابداری و امور مالی میتونه یک فرد خوب و خبره باشه که به هیچ عنوان چنین نیست.
اگر شما فعلا نفرات تیمت کمه یا خودت به تنهایی فعالیت میکنی و مدیری رو نمیتونی در کسب و کار خودت قرار بدی که به عنوان مدیر کسب و کار، کار را هدایت کنه و شما به عنوان یک فرد تخصصی در تیم باشی طبیعتاً خودت باید بری آموزش ببینی باید آموزشهای مدیریتی ببینی آموزشهای مالی ببینی که از این قسمتها متضرر نشی.
پس نتیجه می گیریم که اگر می خواهیم در کسب درآمد موفق بشیم باید برای مسائل غیر رشته خودمون هم وقت بگذاریم و آموزش ببینیم.
اهمیت رزومه و قدرت پرزنت کردن
من یک ذره به عقبتر میرم کار را ساده تر میکنم. متاسفانه ما الان در سادهترین مسائل هم مشکل داریم. دقت کنید دوستان من در دانشگاهها مباحث پایه را به ما آموزش نمی دهند. برای مثال یک رزومه نوشتن را به ما آموزش نمیدهند. در موارد بسیار بسیار نادر بوده که یک فارغ التحصیل در دوران تحصیل در رابطه با رزومه یک استادی صحبتی کرده و یا درس دو واحدی در این زمینه گذراند اما در ۹۹% حالات به این شکل نیست.
من آگهی های استخدامی که منتشر می کنیم و همینطور دوستان دیگر و همکاران دیگر که شرکت دارند، رزومه هایی که برای این دوستان میاد واقعاً اسفناکه. ببینید کسی که هنوز بلد نیست یک رزومه ساده بنویسد چه توقعی میره که ایشان بتونه فردا روز بیاد در شرکتی فعالیت کنه و بخواد به عنوان یک بازو در این شرکت کارها را جلو ببره.
طبیعتاً ما از این مسائل ساده باید آموزش ببینیم. در تمامی این موارد آموزشهای بسیار زیادی به صورت رایگان در اینترنت هست. کمی وقت بگذاریم کمی حوصله کنیم و این آموزشها را یاد بگیریم. نحوه ساخت یک پاورپوینت و… .
ببینید شاید این مسائلی که من خدمتتون عرض میکنم خیلی خنده دار باشه، در صورتی که اصلا خنده دار نیست و گریه آوره. متاسفانه دوستان هنوز بلد نیستند یک پرزنتیشن ساده اما حرفه ای بسازند به صورتی که شما در جلساتی میرید قرار است یک مبحثی را ارائه بدید جلوی کارفرما یا هر شخص دیگری یک پاورپوینت یک پرزنتیشنی بسازید که ایشون کامل متقاعد بشه که با شما همکاری کنه. این مسائل رو متاسفانه ما یاد نگرفتیم البته طبیعی است اما از این به بعد که این مطلب رو میخونید خواهش میکنم از شما برید در رابطه این مسائل حتما آموزش ببینید.
بحث سخنرانی و فن بیان: حالا قرار نیست شما در یک جمع ۱۰۰ نفره هزار نفره سخنرانی کنید اما در یک جمع ۴-۵ نفره قرار است یک جلسهای داشته باشید با کارفرما، قرار است با همتیمیها یک جلسه داشته باشید و یک بحثی را استارت بزنید و به پایان برسانید. در رابطه با مذاکره در رابطه با متقاعدسازی در رابطه با فن بیان حتی در ساده ترین مسائل در رابطه با آداب معاشرت ما ضعف داریم باید این تکنیکها رو یاد بگیریم اگر که میخواهیم در کسب و کار خودمون موفق باشیم.
از این مباحث بگذریم که البته ازتون خواهش دارم که حتماً در این رابطه در اینترنت سرچ کنید مقاله بخونید کتاب در این زمینه زیاد است مطالعه خودتون را در این زمینه ها بالا ببرید تا انشاءالله بتونید مزیت رقابتی ایجاد کنید با هم صنفی های خودتون.
از این مباحث که بگذریم میرسیم به یک بحثی که البته خیلی هم غیر مرتبط نیست با این بحث اما در یک فضای دیگری است.
اهمیت استفاده از فضای اینترنت
همانطور که میدانید دوستان عزیز امروز هر فعالیتی که میخواهید انجام بدید و از آن اطلاعی ندارید اولین کاری که میکنید در گوشی موبایل یا کامپیوتر خودتان گوگل را باز می کنید و سریع در اینترنت سرچ می کنید.
امروزه درصد بسیار زیادی از فعالیتهای شما به صورت آنلاین انجام میشود. اگر میخواهید کتابی را بخرید، اگر میخواهید مقالهای بخوانید، اگر دنبال چیزی میگردید، اگر قرار است آموزشی ببینید، اگر قرار است تراکنش بانکی انجام بدهید، فایلی را برای دوستانتان بفرستید. همه اینها در بستر آنلاین انجام میشود و تمامی کسب و کارها دارند به سمت آنلاین شدن رو میآورند.
چرا یک کارفرما کار را باید به شما تحویل بدهد؟ مزیت رقابتی شما نسبت به هم صنفی های شما چیست؟ نکته همین جاست اگر شما در شبکه های اجتماعی در فضای آنلاین به خوبی فعالیت کرده باشید باعث میشود اعتبارتان در هر کسب و کاری که دارید بالا برود و کارفرماها و دوستانی که به دنبال خدمات شما هستند خیلی راحت تر میتوانند شما را پیدا کنند.
دوستان من یک فردی در هر جای ایران که به دنبال خدمات نقشه برداری بگردد با یک سرچ ساده در اینترنت باید شما را پیدا کند. اگر شما در فضای مجازی نیستید یعنی یک وب سایت فعال ندارید یا در یکی از شبکههای اجتماعی فعال نیستید یا در لینکداین پروفایل ندارید نباید توقع داشته باشید که درآمد بالایی داشته باشید.
اگر یک دفتر در شهر خودتان دارید و با چندین کارفرما در آن شهر و استان فعالیت میکنید چرا نمیخواهید کاری کنید که کارفرمای دیگری از یک استان دیگر شما و خدماتتان را ببیند و با شما تماس بگیرد؟ واقعاً بروید در مورد آن فکر کنید این چرایی را از خودتان بپرسید چرا شما به دنبال این نیستید که در فضای مجازی دیده شوید و کسب و کار خودتان را در بستر آنلاین بیاورید؟
از بزرگترین شرکتها باید به این سمت حرکت کنند تا شرکتهای کوچک و حتی افراد حقیقی که یک کسب و کاری را هندل میکنند و جلو می آورند.
درمورد وبسایت
در حال حاضر هیچ شرکت بزرگ نقشه برداری در اینترنت نمی بینید که یک وبسایت حرفه ای و تر و تمیز داشته باشد. دوستانی که حدود 30-40 سال دارند وب سایتهایی را برای شرکت خودشان راه اندازی کردند و تا حدودی کارهایی روی این وبسایتها انجام می دهند اما متاسفانه این ذهنیت که فقط یک وبسایت را راه اندازی کنید و یک سری اطلاعات بارگزاری کنید و یک گوشه بگذارید تا مشتری به سمت شما بیاید متاسفانه یک تصور کاملاً غلط است.
من قصد ندارم در این مطلب در رابطه با مسائل فنی وبسایت با شما صحبت کنم چون بحث بسیار مفصل است . اما یک نکته را میخواهم خدمتتان بگویم. ببینید زمانی که شما یک وب سایتی را یا حتی یک پیج اینستاگرام را راه اندازی میکنید دقیقا مثل راه اندازی یک مغازه در بیابان میماند. فرض کنید شما رفتید در کویر لوت که کیلومترها با شهر فاصله دارید و آنجا مغازه زده اید به نظر شما چه کسی باید شما را ببیند؟
شما باید بروید در این رابطه مطالعه کنید و دورههای آموزشی را شرکت کنید که چطور یک پیج اینستاگرام را چنان فعال کنید که از طریق آن اعتمادسازی کنید، و در نهایت برندسازی کنید. شما باید به عنوان یک برند در کسب و کار خودتان مطرح شوید تا بتوانید درآمد خوبی داشته باشید.
محتوای آموزشی درست کنید. طبیعتاً شمایی که الان این مطلب را مطالعه میکنید یک فرد متخصص در حوزه کسب و کار خودت هستید و تجربه هایی دارید یا حتی اگر وارد کسب و کار نشدید و یک دانشجو هستید و در فضای بیزینس هنوز وارد نشده اید، شما هم یک تجربه هایی دارید و یک سری مسائل را بلد هستید که من و دیگری بلد نیست. شما باید این مباحث را در پیج و وبسایت خودتان آموزش دهید
شما باید روی اعتماد به نفس خودتان کار کنید و فن بیانتان را قوی کنید و جلوی دوربین بیایید تا دیگران شما را به عنوان یک فرد متخصص بشناسند.
اینکه چه کنید که در سرچهای گوگل وب سایت شما نمایش داده شود مبحثی است به اسم سئو. مطالبی که در وبسایتتان منتشر می کنید اصطلاحا باید سئو شده باشد. اگر خودتان وقت ندارید یا دانشش را ندارید قسمت اول یعنی راه اندازی وبسایت را میتوانید به فرد دیگری بدهید با هزینه ی ۲-۳ میلیون. اما از آن به بعد تولید محتوا وظیفه خود شماست.
و مسائل دیگری که باید در ادامه در نظر بگیرید نحوه جلب اعتماد بازدید کنندگان برای استفاده از خدمات شماست. اینها در علم بازاریابی و فروش مطرح شده و شما از آنها استفاده کنید تا صدای خودتان را به افراد یا شرکتهایی که به خدمات شما احتیاج دارند برسانید.
روزانه افراد زیادی با من تماس میگیرند در رابطه با خدمات نقشه برداری که برخی در توانم است و انجام میدهم و برخی را نمیتوانم و به دوستان دیگر واگذار میکنم. خوب اینها از کجا آمدند؟ چه کسی من را میشناخت؟ با یک سرچ ساده در گوگل، سایت من نمایش داده می شود و مخاطب به وبسایتم آمده و کلی محتوای ارزشمند که برایش قرار دادم استفاده می کند و به من اعتماد کند و از من تقاضا می کند که خدمتی را برایش انجام دهم.
مهندسین عمران سالهاست که وبسایتهای خیلی قوی دارند، مهندسین معماری خیلی حرفه ای فعالیت میکنند در اینستاگرام و وبسایتهای بسیار قوی دارند اما متاسفانه ما نقشه بردارها ضعیف هستیم. از شما خواهش دارم که روی این مسائلی که خدمتتان عرض کردم وقت بگذارید اگر قصد کسب درآمد دارید.
خوب دوست من به انتهای صحبتهای من در مورد بازار کار نقشه برداری با پهپاد رسیدیم. لطفا اگر شما هم تجربه مفیدی در این زمینه دارید در قسمت نظرات مطرح کنید تا من و دیگر عزیزان از آن استفاده کنیم.
برخی سوالات رایج:
چه سازمان هایی برای دریافت پروژه نقشه برداری مناسب هستند؟
- شهرداری
- اداره راه و شهرسازی
- استانداری و فرمانداری ها
- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
- ادارات آب و برق و گاز
- جهاد کشاورزی
- سازمان منابع طبیعی
- سازمان ثبت اسناد و املاک
- معادن
- میراث فرهنگی
این مطلب چقدر براتون مفید بود؟
از 1 تا 5 امتیاز بدید.
میانگین امتیاز: 1 / 5. تعداد رای: 1
اولین نفر باشید که امتیاز می دهد.
درباره میثم رفیعی
من میثم رفیعی، کارشناسی ارشد فتوگرامتری و عاشق فتوگرامتری برد کوتاه هستم. هدف من از راه اندازی این وب سایت توسعه و شناساندن هرچه بیشتر این علم به جامعه مهندسی کشور است.
نوشته های بیشتر از میثم رفیعیمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
فتوگرامتری چیست؟
جانمایی پلاک ثبتی چیست؟ چطور انجام می شود؟
الگوریتم Sift – چگونگی تناظریابی تصاویر در نرم افزار های پردازش تصویر
نحوه محاسبه حجم عملیات خاکی
DEM چیست؟ دانلود رایگان DEM برای تمام شهرهای ایران
معرفی دوربین Zenmus L1
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
از اینکه تجربیات و اطلاعات خودتونو با جامعه نقشه برداران به اشتراک می گزارید سپاسگزارم
با سلام . ممنون از ابراز محبتتون